Joey Colemanin kirja Never Lose a Customer Again toimi hyvänä herättäjänä miettimään asiakaskokemuspolkua. Onko kaikki kokemuskulmat katettu organisaatiossa? Tietääkö asiakas, millainen matka häntä toimittajan kanssa odottaa? Positiivinen asiakaskokemus voi syntyä vahingossa, mutta sen varaan ei kannata asioita laittaa. Jos asiakaskokemuspolun rakentaminen kuulostaa ajankohtaiselta, niin vahva suositus ko. kirjalle.
Jan Ropponen on kirjoittanut kirjan nimeltä Strateginen kumppani. Kirja on varsin mielenkiintoinen herättelijä siitä, mitä strategisen asiakkuuden johtamisen tulisi käytännössä tarkoittaa, ja miten monitahoista ajattelua se vaatii.
Cracking the Sales Management Code on kirja, joka haastaa viemään myynnin johtamisen seuraavalle levelille. Olen vakuuttunut, että kuka tahansa lukija saa tästä kirjasta ainakin yhden uuden kulman myynnin prosesseihin ja mittaamiseen, mitä ei ollut aiemmin tullut ajatelleeksi. Itse sain useamman näkökulman.
Kuinka sitoutat asiakkaan kumppanuuteen jo ensikeskustelusta alkaen? Miten pidät huolen, että et jää tarjoomasi kanssa pelkäksi hinnoittelun benchmarkiksi? Mm. tästä Jan Ropponen kirjoittaa kirjassaan Miljoonamyyjä. Luen kirjat aina alleviivaustussin kanssa, mitkä kohdat alleviivasin tästä kirjasta.
Kuinka palvelun/tuotteen ja käyttäjän välille muodostuu koukuttava tapa? Nir Eyalin kirja Hooked – How to Built Habit-Forming Products käsittelee aihetta.
Huippuneuvottelija tavoittelee yhteistä tahtotilaa ilmaisevaa sopimusta, joka sitouttaa ja motivoi hyödyllisyytensä kautta ja jonka luonteva hyväksyminen johtaa jatkuvaan neuvottelusuhteeseen. Lue blogitekstistäni summaus Miettisen & Torkin kirjasta Uusi neuvotteluvalta.
Ostamisen muuttuessa jatkuvasti enemmän digitaaliseksi, se pärjää, joka hallitsee inbound-prosessin tehokkaimmin. Chris Smithin kirja The Conversion Code on ehdottomasti lukemisen arvoinen.
Maxwell lataa kovan väittämän heti kirjan otsikossa. Todennäköisesti tarkoituksena on trollata potentiaalista lukijaa.
Tieto, teknologia ja tulosten seuranta ovat Mark Robergen toiminnan keskiössä. Tuloksia seuraamalla ja pureutumalla tuloksia edeltäneeseen tekemiseen löydämme avaimet toimintamallien muokkaamiseen.
Tämä Laura Pääkkösen kirja on tarkoitettu myyjille ja asiantuntijoille, jotka haluavat kehittyä paremmiksi myynnissä ja jotka palvelevat asiakkaita siellä missä he vaikuttavat.
Laura Pääkkönen tekee ehdotuksen: voiko yrityksen kilpailuetu löytyä myynnistä? Kilpailuetuna toimisi ylivertainen asiakasymmärrys, jonka pohjalta rakennetaan jatkuvasti kehittyvää asiakaskokemusta. Pääkkönen määrittelee sosiaalisen myynnin olevan digiaikakauteen päivitetty tapa reagoida asiakkaan muuttuneisiin käytäntöihin hankkia tietoa ja ostaa palveluita.
Tämä kirja yhdistää tyylikkäästi tarinankerronnan, myynnin ja esiintymisen. Coughterin mielestä nämä ovat erottamattomasti liitoksissa toisiinsa. Kirja on tasapainoinen kokonaisuus teorian, esimerkkien ja omaan arkeen annettujen selkeiden jalkautusohjeiden välillä.
Miksi pitäisi olla kiinnostunut tarinankerronnasta? Saatko porukassa oman sanomasi esiin? Kuunnellaanko sinua?
On kiehtovaa, ja osin jopa mystistä, kuinka ihmismieli käyttäytyy. Se, mikä teoriassa voi kuulostaa itsestään selvältä, ei välttämättä toteudukaan käytännössä. Dan Arley saa kolmeen ja puoleensataan sivuun mahdutettua lukuisan määrän mielenkiintoisia tarinoita, jotka demonstroivat hyvin konkreettisesti, kuinka meidän käyttäytymisemme on lopulta hyvin ennalta-arvattavaa.
Tohtori Frank Lunz on rakentanut teoksen vaikuttamisesta. Hän on tutkinut vaikuttavan kielen elementtejä, ja millaisilla sanoilla on kommunikaatiossa merkitystä.
Lähdin hakemaan seuraavaa vaihdetta tiimini myynnin eteenpäin viemiseksi ja tällä kertaa käännyin Rubanovitschin puoleen. Ruban, kuten hänet tuttavallisemmin tunnetaan, kirja Myy enemmän, myy paremmin minulla oli jo luettuna ja intouduin käymään katsomassa herraa myös livenä Hartwall-areenalla.
Seth Godin on markkinoinnin menestynyt kirjailija. Hän on julkaissut 18 teosta 35 eri kielelle. Godinin blogi on yksi maailman suosituin markkinoinin blogi. Kirjassaan kaikki markkinoijat ovat valehtelijoita pureudutaan tarinoihin.
Petri Parvinen on Suomen ensimmäinen myynnin johtamisen professori. Kirjassaan Myyntipsykologia hän yhdistää viimeisintä myynnin tutkimusta ja soveltaa sitä käytäntöön.